UTBUD

Grundkurs

Kursen passar dig som är intresserad av att testa CrossFit för första gången eller dig som redan testat men vill repetera de grundläggande övningarna. Kursen pågår två gånger i tre veckor. Under kursen har du även tillgång till övrigt passutbud.
För mer info maila emil@crossfitvanheim.se

Boka grundkurs

STRONG KIDS

Strong Kids är våra pass för barn i åldrarna 4-17 år. Om du har några frågor eller funderingar får du gärna kontakta oss på strongkids@crossfitvanheim.se

Boka strong kids

Kostprogram

I kostprogrammet ingår en InBody scan, analys av nuläge, målsättningsmöte och sedan en genomförandefas på 6-12 veckor tillsammans med en av våra coacher. Du får ett schema att följa med makronutrientfördelning per dag och måltid. Dessutom ingår livsmedelsförslag till varje måltid uträknad på grammet efter dig, dina behov och ditt mål. Efter programmet görs en ny InBody scan och tips på plan framåt.
För bokning eller mer info kontaktar du emil@crossfitvanheim.se eller niklas@crossfitvanheim.se

Intensivkurser och workshops

För dig som vill utveckla dina färdigheter inom tyngdlyftning eller gymnastik erbjuder vi återkommande kurser och workshops. Har du något specifikt du vill öva på?
Hör av dig till emma@crossfitvanheim.se 

Boka kurser

PERSONLIGARE TRÄNING

Vi erbjuder personlig träning för dig som vill ha en ännu personligare träning än den som erbjuds på våra pass.

VÅRA TRÄNARE
Vi har ett antal personliga tränare som har olika spetskompetenser. När du bestämt dig kan du köpa en eller flera PT-timmar i vår webshop. Det är du och tränaren som tillsammans bestämmer när och hur ni ska ses.

Köp Personligare träning

WOD

På detta pass är det konstant varierade funktionella övningar med inslag av aktuella rörelser inspirerade av olika tävlingar och vad som är “inne” just nu. Det är fart och fläkt under en timme, där instruktioner ges löpande. Här förekommer ibland team-workouts där deltagarna delas in i lag om två eller tre personer i en workout. Alla kan delta oavsett nivå och övningar anpassas individuellt av våra coacher.

BASIC WOD

Precis som dagens WOD innehåller detta pass konstant varierade funktionella övningar med extra fokus på basövningar som knäböj och pressar. På Basic WOD förekommer det inga team-workouts. Det finns gott om tid för instruktioner, övningar anpassas individuellt och alla kan delta oavsett nivå. Passet är särskilt bra både för dig som är ny i CrossFit-världen och för dig som är i tonåren och vill träna hos oss.

Team WOD

Här paras vi ihop två och två eller tre och tre för att tillsammans genomföra en variant av Dagens WOD. Fokus ligger ligger på fart och fläkt. Styrkefokus förekommer i metcon-delen oftare än som egen del av passet. Träningen passar alla och du hamnar på din nivå oavsett vem som coachar eller vem du hamnar i lag med.

Weekend WOD

Ett köttigare jävla-anamma-pass där du som bokar ofta kommer stöta på Hero-Workouts eller liknande träning. Riktar sig till dig som vill utmana dig det där lilla extra. Det är tungt, längre och mer.

OLYMPIC WEIGHTLIFTING

Här är fokus på ryck och stöt eller som det ofta heter inom CrossFit – Clean and jerk och snatch. Det finns gott om tid att träna på övningarna och passen är alltid varierade med olika fokus olika dagar. Återigen – alla kan delta oavsett nivå.

Mammagruppen

Här är fokus på ryck och stöt eller som det ofta heter inom CrossFit – Clean and jerk och snatch. Det finns gott om tid att träna på övningarna och passen är alltid varierade med olika fokus olika dagar. Återigen – alla kan delta oavsett nivå.

Event