OM OSS

VÅR TRÄNINGSFILOSOFI

Träning ska vara kul, varierad och utmanande. På våra pass kan alla delta, oavsett nivå och träningsvana. Vi utmanar dig på den nivån du är och anpassar övningar individuellt. Vår programmering är uppbyggd efter att du ska kunna få kvalitativ träning flera dagar i veckan, men tänk på att vila och återhämtning är lika viktigt som själva träningen. Det är med andra ord inte rekommenderat att träna varje dag, trots att vi erbjuder pass alla dagar i veckan.

Vi möjliggör även att du kan träna på egen hand, utanför våra pass, mellan kl. 05:00-24:00. Tänk då på att träna smart, ta hänsyn till andra tränande samt plocka undan efter dig.

Saknar du något i våra program? I och med att vi har en stor öppen yta för egen träning som alltid är tillgänglig har du goda möjligheter att peta in de övningar du vill fokusera extra på innan eller efter ett pass, alternativt på en dag då det passar dig.

Behöver du något mer utöver våra pass? Vi har personliga tränare som gärna hjälper dig!

HUSREGLER

Föregå med gott exempel

Vi hälsar på nya medlemmar. På Vanheim är vi ödmjuka och hjälpsamma mot varandra. Eventuella egon lämnas hemma.

Ta hand om varandra 

Vi plockar självklart undan såväl utrustning som disk efter oss och hjälper på så sätt till att hålla det snyggt på Vanheim.
Tvätta dina händer före och efter ditt pass.

Ordning och reda

Vi följer uppsatta skivstångsregler och magnesium hålls kvar på sin plats. Undvik att ha lösa bitar bredvid dig under träning.

Anti-doping policy 

Vi fuskar inte och använder inte doping. Varför skulle det behövas? Rom byggdes inte på en dag osv. Om så nödvändigt skalar vi övningarna till en vikt som passar, så att fulla, kontrollerade rörelser blir möjliga.

RESPEKT

Vi kommer i tid till bokade pass och avbokar de som vi inte längre avser att gå på.

Var smart

Tänk efter – före. Instruktören informeras om ev krämpor innan passet. Följ dennes råd för att undvika skador!