Vår träningsfilosofi

Träning ska vara kul, varierad och utmanande. På våra pass kan alla delta, oavsett nivå och träningsvana. Vi utmanar dig på den nivån du är och anpassar övningar individuellt. Vår programmering är uppbyggd efter att du ska kunna få kvalitativ träning flera dagar i veckan, men tänk på att vila och återhämtning är lika viktigt som själva träningen. Det är med andra ord inte rekommenderat att träna varje dag, trots att vi erbjuder pass alla dagar i veckan.

Vi möjliggör även att du kan träna på egen hand, utanför våra pass, mellan kl. 05:00-24:00. Tänk då på att träna smart, ta hänsyn till andra tränande samt plocka undan efter dig.

 

Saknar du något i våra program? I och med att vi har en stor öppen yta för egen träning som alltid är tillgänglig har du goda möjligheter att peta in de övningar du vill fokusera extra på innan eller efter ett pass, alternativt på en dag då det passar dig.

 

Behöver du något mer utöver våra pass? Vi har personliga tränare som gärna hjälper dig!

 

Dagens WOD

På detta pass är det konstant varierade funktionella övningar, med inslag av aktuella rörelser inspirerade av olika tävlingar och vad som är “inne” just nu. Det är fart och fläkt under en timme, där instruktioner ges löpande. Här förekommer ibland team-wodar där deltagarna paras ihop två och två i en workout. Alla kan delta oavsett nivå och övningar anpassas individuellt av våra coacher.

Basic WOD

Precis som dagens WOD innehåller detta pass konstant varierade funktionella övningar, men även en hel del basövningar så som knäböj och pressar. På Basic WOD förekommer det inga team-wodar.  Det finns gott om tid för instruktioner, övningar anpassas individuellt och alla kan delta oavsett nivå. Passet är särskilt bra både för dig som är ny i CrossFit-världen och för dig som är i tonåren och vill träna hos oss.

Olympic Weightlifting

Här är fokus på ryck och stöt, eller som det ofta heter inom CrossFit – Clean and jerk och snatch. Det finns gott om tid att träna på övningarna och passen är alltid varierade med olika fokus olika dagar. Återigen – alla kan delta oavsett nivå.

Gymnastics

På gymnastiken tränas olika övningar som är aktuella inom CrossFit, exempelvis handstående och pull-ups. Särskilt stort fokus läggs på strikt gymnastisk styrka. Övningarna anpassas till nivån du är på så att du utmanas att ta dig vidare.